Η Ιστορία του Υγραερίου
4 Σεπτεμβρίου 2015

Γιατί να επιλέξω Υγραεριοκίνηση;

Κάνοντας μία αναδρομή στο παρελθόν, θα βρούμε τo υγραέριο να χρησιμοποιείται για την κίνηση των οχημάτων από την δεκαετία του 40 στην Ευρώπη και από τις αρχές του 1970 και στην Ελλάδα. Το 1981 νομιμοποιείται η χρήση της υγραεριοκίνησης μόνο στα ταξί και μόνο στις πόλεις: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο και Ηράκλειο Κρήτης.

Από τις 22-12-1999 με τον νόμο 2773/45, έχουμε την απελευθέρωση τnς χρήσης του υγραερίου σε όλα τα οχήματα και για όλη την Ελληνική επικράτεια. Σήμερα υπάρχουν συσκευές υγραεριοκίνησης για όλους τους τύπους βενζινοκίνητων αυτοκινήτων:
-καρμπυρατέρ
-injection (μονού ψεκασμού)
-full injection (πολλαπλού ψεκασμού)

Το υγραέριο θεωρείται από τις πλέον φιλικές μορφές ενέργειας και είναι το ασφαλέστερο καύσιμο στην κίνηση των οχημάτων.

Το υγραέριο και κατα συνέπεια η υγραεριοκίνηση χρησιμοποιείται πλέον από χιλιάδες αυτοκίνητα και λεωφορεία σε ολόκληρο τον κόσμο και επωφελούνται από τα πολλαπλά οφέλη του.

Οικονομία (45% – 50% σε σχέση με την Βενζίνη) μακροζωία του κινητήρα & ασφάλεια του καταλύτη.

Mεγαλύτερη αυτονομία οικονομικότερα service καθαρότερο περιβάλλον

Τοποθετώντας συσκευή υγραερίου, δεν αλλάζει, δεν αφαιρείται και δεν καταργείται τίποτα απολύτως από το αυτοκίνητο!

Απλά προσθέτουμε κάποια εξαρτήματα, δίνοντας στο όχημα την δυνατότητα να λειτουργεί και με υγραέριο παράλληλα με την βενζίνη.

Χρησιμοποιώντας το υγραέριο στο αυτοκίνητο σας το κόστος κίνησης μειώνεται σχεδόν στο μισό, δίνετε δηλαδή 50% λιγότερα χρήματα, για τα ίδια χιλιόμετρα.

Αν για παράδειγμα χρειάζονται 10lt Βενζίνη για να διανύσει ένα μέσο όχημα 100km, θα χρειαστούν 10,5lt υγραέριο για την ίδια απόσταση. Σχεδόν την ίδια ποσότητα καυσίμου που στοιχίζει όμως τα μισά χρήματα. Σαν να αγοράζετε την Βενζίνη 65 λεπτά.

Με ένα γρήγορο υπολογισμό με Βάση την παραπάνω κατανάλωση και με 30.000 km ετησίως, το οικονομικό όφελος ανέρχεται περίπου στα 1800 € και φυσικά σε αυτοκίνητα με μεγαλύτερη κατανάλωση ή περισσότερα χλμ το κέρδος μεγαλώνει κατά πολύ.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Καλή η οικονομία, αλλά θα έχει το αυτοκίνητο τις ίδιες επιδόσεις όπως και η βενζίνη; Η τεχνολογία των συσκευών υγραεριοκίνησης τελευταίας γενιάς (EURO 4- EURO 5) εξασφαλίζει τις ίδιες ακριβώς επιδόσεις του κινητήρα, ίδια ιπποδύναμη ίδιες επιταχύνσεις ίδια τελική, καμία απολύτως διαφορά με την βενζίνη. Το υγραέριο έχει περίπου 120 οκτάνια και σε συνδυασμό με την εξελιγμένη τεχνολογία των συσκευών, το αποτέλεσμα είναι ιδανικό.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΗΣ

Λόγω της τέλειας καύσης που επιτυγχάνεται με το υγραέριο, δεν προξενούνται διαβρώσεις στα μέταλλα του κινητήρα διότι δεν περιέχει πρόσθετα όπως η βενζίνη και η διάρκεια της ζωής του κινητήρα και του καταλύτη μεγαλώνει λόγω κυρίως της έλλειψης ανθρακούχων υπολειμμάτων και διαφόρων υδρογονανθράκων.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Το υγραέριο αποδεδειγμένα εδώ και 60 χρόνια είναι το ασφαλέστερο καύσιμο για την κίνηση των οχημάτων. Ουδέποτε έχει προκληθεί ατύχημα σε αυτοκίνητο με αφορμή το υγραέριο και το ποιο σημαντικό ακόμη είναι ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση σύγκρουσης, φωτιάς ή ανατροπής αυτοκινήτου το υγραέριο δεν επιδείνωσε τις επιπτώσεις. Τόσο οι ιδιότητες του υγραερίου (μόνο 2 με 3 ατμόσφαιρες πίεση στο ρεζερβουάρ – δεξαμενή) όσο και οι αυστηρές προδιαγραφές που εφαρμόζονται, παρέχουν 100% ασφάλεια.